Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky prevádzkovateľa internetovej stránky
www.vitelier.sk
pre kúpne zmluvy a zmluvy o poskytovaní služieb
uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu
1. Všeobecné ustanovenia
(1) Zmluvy o poskytovaní služieb a kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú slovenským hmotným právom, a to príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. (ďalej
len „zákon o elektronickom obchode“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku“), ako aj zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“) a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii.
(2) Predávajúcim a prevádzkovateľom elektronického obchodu umiestneného na portáli www.vitelier.sk je:
Spoločnosť: Vitelier s.r.o.
Sídlo: Dobrovičova 4, 811 02 Bratislava, Slovenská republika
IČO: 47 626 968
DIČ: 202 403 1405
Registrácia: zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 104691/B,
Štatutárny orgán: Miloš Ilenčík – konateľ
(ďalej len „predávajúci“).
(3) Kupujúcim je každý zákazník uskutočňujúci nákup tovarov alebo služieb.
(4) Predávajúci zverejňuje zoznam služieb a tovarov, ktoré ponúka kupujúcemu a umožňuje kupujúcemu tovary a služby objednávať prostredníctvom aplikácie na internetovej adrese https://www.vitelier.sk (ďalej iba „elektronický obchod“).
(5) Tieto VOP sú viazané na nákup v elektronickom obchode. Ich podmienky a ustanovenia sa vzťahujú na zmluvy o poskytovaní služieb a kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom internetovej stránky elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorých predávajúci poskytne služby alebo dodá tovar kupujúcemu (ďalej aj „zmluva“) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní zmluvy a reklamácii tovaru. Odoslaním objednávky formou elektronického obchodu kupujúci vyjadruje, že si Obchodné podmienky prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.
(6) Kontaktné údaje predávajúceho:
Adresa: Vitelier s.r.o., Dobrovičova 4, 811 02 Bratislava, Slovenská republika
Telefón: +421 908 246 505, +421 917 533 478
E-mail: info@vitelier.sk
Číslo účtu pre bezhotovostné platby: Slovenská sporiteľňa, a.s.
Účet pre SR : SK9209000000005073350450
(7) Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci
uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú iné podmienky ako sú všeobecné, budú mať ustanovenia zmluvy
prednosť pred VOP.
2. Opis tovaru a služieb
(1) Informácie o službách, ktoré si kupujúci môže objednať v elektronickom obchode, je predávajúci oprávnený doplniť alebo upraviť bez predchádzajúceho upozornenia. Ak kupujúci potrebuje bližšie vysvetlenia alebo ďalšie detaily o poskytovaných službách, pred vystavením objednávky je povinný obrátiť sa na predávajúceho.
(2) Informácie o tovare uvedené v elektronickom obchode sú čerpané z verejne prístupných zdrojov a oficiálnych stránok dodávateľa. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu informácií o tovare uvedenom v elektronickom obchode bez predchádzajúceho upozornenia. Obrázky znázorňujúce tovar môžu byť len ilustračné. Ak kupujúci potrebuje bližšie vysvetlenia alebo ďalšie detaily o poskytovanom tovare, pred vystavením objednávky je povinný obrátiť sa na predávajúceho.
3. Zmluva
(1) Zmluva, ktorej predmetom je poskytovanie služieb, je uzavretá zaplatením ceny služieb po predchádzajúcom doručení objednávky kupujúcim. Kupujúci po odoslaní objednávky do elektronického systému predávajúceho obdrží e-mailom oznámenie o prijatí objednávky spolu s dokladom, na základe ktorého má zaplatiť cenu za ním objednané služby. Tento doklad bude obsahovať:
a) údaje o názve služieb, ktoré si kupujúci objednal
b) údaje o cene služieb
c) údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.)
d) prípadne iné relevantné údaje.
(2) Zmluva, ktorej predmetom je kúpa tovaru, je uzavretá záväzným prijatím objednávky kupujúceho predávajúcim podľa bodu 3 tohto článku VOP.
(3) Záväzným prijatím objednávky tovaru kupujúceho predávajúcim je e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom doručení objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako „Potvrdenie objednávky“. V prípade potreby budú na e-mailovú adresu kupujúceho zasielané všetky ďalšie informácie ohľadne objednávky.
(4) Záväzné prijatie objednávky tovaru označené ako „Potvrdenie objednávky“ bude obsahovať:
a) údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy
b) údaje o cene tovaru
c) údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho
d) údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.)
e) prípadne iné relevantné údaje.
(5) Predávajúci je viazaný ponukou vrátane ceny tovaru od prijatia objednávky vo forme e-mailovej správy zaslanej s predmetom „Potvrdenie objednávky“ až do uplynutia lehoty na dodanie, ktorá bola dohodnutá s kupujúcim.
(6) Ak sa kupujúci rozhodne objednávku tovaru stornovať, môže tak urobiť maximálne v lehote do 24 hodín od jej doručenia predávajúcemu. Kupujúci má právo objednávku tovaru zrušiť zaslaním e-mailu predávajúcemu s uvedením mena, e-mailu a popisu objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky tovaru v uvedenej lehote predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky tovaru. V prípade, že kupujúci už vykonal platbu v celej výške, alebo len určitú časť, predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú sumu, alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia objednávky tovaru vopred dohodnutým spôsobom.
4. Práva a povinnosti zmluvných strán
(1) Predávajúci je povinný:
a) sprístupniť kupujúcemu využívanie služieb ako aj poskytovať kupujúcemu služby v rozsahu podľa uzatvorenej zmluvy,
b) dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabezpečiť zabalenie a prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu ako aj informovať kupujúceho o zmenách v stave jeho objednávky tovaru v lehote a spôsobom dohodnutým v týchto Obchodných podmienkach.
c) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky účinné v čase uskutočnenia objednávky tovaru
(2) Predávajúci má právo:
a) na riadne a včasné zaplatenie ceny od kupujúceho za dodaný tovar alebo predplatené služby,
b) zmeniť obsah jednotlivých služieb, vždy však za predpokladu minimálne vyrovnania alebo zlepšenia podmienok pre kupujúceho,
c) stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito Obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení; o stornovaní objednávky bude kupujúci bezodkladne informovaný telefonicky alebo e-mailom; v prípade, že kupujúci už vykonal platbu v celej výške, alebo len určitú časť, predávajúci vráti už zaplatenú sumu alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia objednávky vopred dohodnutým spôsobom
(3) Kupujúci je povinný:
a) využívať ním objednané služby osobne, resp. v prípade zmeny osoby, ktorá službu využije, ohlásiť túto zmenu vopred, najneskôr v deň poskytnutia služby predávajúcemu,
b) prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
c) zaplatiť dohodnutú cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
d) nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
e) potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby
(4) Kupujúci má právo:
a) na dodanie tovaru v množstve, kvalite a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky
b) na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri dodržaní všeobecne záväzných právnych predpisov a týchto Obchodných podmienok.
5. Poskytovanie a využívanie služieb
(1) Služby uvádzané na stránke www.vitelier.sk predávajúci poskytuje v závislosti od obsahu konkrétnej služby:
a) osobnými konzultáciami predávajúceho počas osobnej prítomnosti kupujúceho na vopred dohodnutom mieste a v dohodnutých termínoch a/alebo
b) poskytovaním individuálnych poradenských služieb formou e-mailovej komunikácie a/alebo
c) poskytovaním individuálnych poradenských služieb telefonicky.
6. Dodacie podmienky a platobné podmienky
(1) Tovar je predávaný na základe informácií a ilustračných fotografií predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho www.vitelier.sk.
(2) Predávajúci sa zaväzuje tovar dodať kupujúcemu do 30 dní od uzavretia zmluvy, ak nie je medzi predávajúcim a kupujúcim výslovne dohodnuté inak.
(3) Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v záväznom prijatí objednávky zaslanej predávajúcim kupujúcemu označenom ako “Potvrdenie objednávky“.
(4) V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci informuje kupujúceho. Ak nebude kupujúci s takýmto predĺžením lehoty súhlasiť, je oprávnený od zmluvy odstúpiť.
(5) V prípade, ak kupujúci nie je schopný prevziať objednaný tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, bezodkladne o tom predávajúceho upovedomí.
(6) Miestom a spôsobom dodania tovaru je miesto a spôsob uvedené v záväznom prijatí objednávky zaslanej predávajúcim kupujúcemu označenom ako “Potvrdenie objednávky“.
(7) V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Kupujúci sa zaväzuje upovedomiť predávajúceho vo forme e-mailovej správy najneskôr v deň doručenie/prevzatia o tom, že tovar prevezme namiesto kupujúceho tretia osoba odlišná od kupujúceho, pričom je povinný uviesť meno a priezvisko tejto osoby. V prípade, že si kupujúci povinnosť podľa predchádzajúcej vety nesplní, a/alebo neuvedie meno a priezvisko tretej osoby, ktorá má tovar prevziať, predávajúci, resp. doručovateľ nie je povinný tovar vydať tretej osobe odlišnej od osoby kupujúceho. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznom prijatí objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
(8) Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ako aj jeho obal ihneď pri prevzatí. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, prípadne, že je tovar neúplný, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a je povinný spolu s dopravcom spísať o tom záznam. O mechanickom poškodení tovaru v neporušenom obale je kupujúci povinný informovať predávajúceho bezodkladne po prevzatí zásielky a zaväzuje sa tovar nepoužívať. V prípade neskoršej reklamácie zjavných vád, ktoré museli byť kupujúcemu známe pri prevzatí tovaru a týkajú sa mechanického poškodenia tovaru, nemusia byť podľa okolností prípadu v rámci reklamačného konania uznané.
(9) Ak kupujúci tovar bezdôvodne odmietne prevziať bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy a/alebo zaplatiť kúpnu cenu za riadne dodaný tovar, je povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške troch (3) % z kúpnej ceny tovaru uvedenej v záväznom prijatí objednávky predávajúcim, najmenej však 20 EUR (slovom: dvadsať eur), a to najneskôr do 5 dní odo dňa, kedy tovar kupujúci odmietol bezdôvodne prevziať a/alebo zaplatiť kúpnu cenu. Právo predávajúceho na náhradu škody týmto nie je dotknuté.
(10) Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe je predávajúci oprávnený jednostranne započítať kupujúcim zloženú zálohu za dohodnutý tovar voči zmluvnej pokute, ktorúje povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu podľa predchádzajúceho bodu týchto Obchodných podmienok.
(11) Spôsoby doručenia tovaru a ceny:
a) záslieka doručená prostredníctvom Slovenská pošta, a.s.– predávajúci tovar vyexpeduje podľa termínu uvedeného v záväznom prijatí objednávky zaslanej predávajúcim kupujúcemu označenom ako “Potvrdenie objednávky“, najneskôr však do 72 hodín v pracovných dňoch (pri objednávke v hodnote nižšej ako 99,- € cena za dopravu uvádzaná pri zadávaní objednávky, resp. 0,- € pri objednávke rovnej alebo vyššej ako 99,- €)
b) osobné prevzatie tovaru po dohode predávajúceho a kupujúceho (0,- €)
c) iná forma doručenia tovaru po dohode predávajúceho a kupujúceho (cena v závislosti od formy doručenia a
konkrétnej objednávky)
(12) Štandardným spôsobom doručenia tovaru je zásielka prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta, a.s.
V prípade, že kupujúci má záujem o iný spôsob doručenia tovaru, uvedie túto požiadavku do poznámky k objednávke pri zadávaní objednávky tovaru.
7. Spôsob platby za tovar a kúpna cena
(1) Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej aj „kúpna cena“) formou bezhotovostného prevodu na účet predávajúceho, uvedený v záväznom prijatí objednávky.
(2) Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote splatnosti, uvedenej na daňovom doklade
(3) Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu tovaru uvedenú velektronickom obchode pri objednávkach všetkých produktov, pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto skutočnosti je predávajúci povinný informovať kupujúceho. V prípade zmeny ceny produktu po objednaní tohto produktu je predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho, ktorý má právo od zmluvy odstúpiť, alebo ju potvrdiť.
(4) V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola cena v plnej výške pripísaná na účet predávajúceho.
(5) Všetky akcie a zľavy sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
(6) Ceny na letákoch a marketingových materiáloch môžu byť iné ako na internetovej stránke. Všetky ceny
na internetovej stránke www.vitelier.sk sú aktuálne a platia vo chvíli objednávky.
8. Poučenie kupujúceho o možnosti od zmluvy odstúpiť
(1) Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od zmluvy za podmienok upravených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku, a to do 14 dní od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, resp. od prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať alebo časť z neho spotrebovať a následne ho vrátiť predávajúcemu.
(2) Vrátený tovar musí byť kompletný a nepoškodený. Nemôže niesť známky neprimeraného alebo nadmerného používania. Tovar musí byť vrátený so všetkým príslušenstvom (originálny doklad o kúpe, záručný list, návod na použitie atď.). Tovar je potrebné zaslať späť na adresu predávajúceho v pôvodnom obale, zásielku s tovarom odporúčame poistiť. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.
(3) Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy:
a) v prípade tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho
b) v prípade poskytnutia služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; za súhlas s plnením sa považuje aj aktívne využívanie služby kupujúcim.
(4) V prípade platného a účinného odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci kupujúcemu zaplatenú cenu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na ním určený účet. Ak je tovar vrátený nekompletný, poškodený, resp. v stave, z ktorého je zrejmé nedodržanie primeranej starostlivosti zo strany kupujúceho, prípadne nadmerné neprimerané opotrebovanie tovaru zo strany kupujúceho pred odstúpením od zmluvy, kupujúci berie na vedomie, že predávajúci si môže uplatňovať voči kupujúcemu náhradu nákladov, ktoré mu vzniknú pri uvádzaní výrobku do pôvodného stavu, a to aj v rámci súdneho konania, pokiaľ nedôjde k vzájomnej dohode o zodpovednosti a výške týchto nákladov.
(5) Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou.
9. Reklamačný poriadok
(1) Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. V prípade služieb možno reklamovať, že služby neboli poskytnuté v dohodnutom rozsahu alebo kvalite uvádzanej predávajúcim na internetovej stránke www.vitelier.sk
(2) Na uplatňovanie práv zo zodpovednosti za vady predanej veci sa vzťahuje postup podľa § 612 až 627 OZ a príslušné ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je kupujúci v postavení spotrebiteľa a tovar alebo služby nevyužíva na výkon zamestnania alebo povolania alebo podnikania. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov a o tom, že reklamáciu možno uplatniť osobne alebo doporučenou poštou zaslanou na adresu predávajúceho.
(3) Záručná doba na tovar je v dĺžke uvádzanej výrobcom a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Tým nie sú nijako dotknuté práva spotrebiteľa na záruku v rozsahu podľa zákona.
(4) Pri uplatňovaní reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu originál faktúry, resp. dodacieho alebo záručného listu. Reklamáciu je kupujúci oprávnený uplatniť telefonicky s následným písomným prejavom, formou e-mailu alebo po dohode s predávajúcim osobne. Reklamovaný tovar je potrebné doručiť na adresu predávajúceho. V takom prípade sa odporúča tovar poistiť. Tovar zaslaný na dobierku nebude predávajúcim prebratý.
(5) Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru spôsobené najmä:
a) mechanickým poškodením,
b) neodvratnou udalosťou mimo jeho vôle alebo vplyvu – napr. živelnou pohromou,
c) nesprávnym zaobchádzaním zo strany kupujúceho – v rozpore s návodom na používanie alebo s obvyklým spôsobom užívania tovaru,
d) v osobitných prípadoch ak to vyplýva z povahy veci aj zásahom nepovolanej osoby, vrátane užívateľa, prípadne iným neodborným zásahom.
(6) Predávajúci rozhodne o reklamácii spravidla ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
(7) O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude doručený spolu s tovarom alebo prostredníctvom e-mailu reklamačný protokol.
(8) Práva kupujúceho pri vadnom tovare:
a) ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
b) kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(9) Práva kupujúceho pri neodstrániteľných vadách tovaru:
a) ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
b) ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
10. Ochrana osobných údajov
(1) Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, prípadne adresu dodania vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
(2) Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
(3) Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch pri spracovávaní objednávok a ďalšej agendy okolo nich. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 30 dní od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
(4) Objednávateľ súhlasí so zasielaním ponúk tovarov a služieb poskytovaných zo strany poskytovateľa na internetovej stránke www.vitelier.sk ako aj informácií o novinkách, prípadných zvýhodnených ponukách alebo recenziách či skúsenostiach a názoroch iných používateľov tejto internetovej stránky.
(5) Predávajúci, ktorý je prevádzkovateľom internetovej stránky www.vitelier.sk sa zaväzuje, že poskytnuté údaje budú použité len za účelom uzatvorenia a plnenia zmluvy na základe obchodných podmienok určených predávajúcim. Spracovávané údaje nebudú zverejnené, sprístupnené, ani poskytnuté tretej strane.
(6) Kupujúci má možnosť aktualizovať osobné údaje zaslaním oznámenia o zmene predávajúcemu formou e-mailu.
11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
(1) Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy na dodávku tovaru:
a) prípade vypredania zásob
b) nedostupnosti tovaru
c) ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy
d) z dôvodov vyššej moci
e) ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.
(2) Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
12. Záverečné ustanovenia
(1) Predávajúci si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu týchto Obchodných podmienok. Písomným oznámením zmeny týchto Obchodných podmienok sa rozumie ich uverejnenie na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho www. vitelier.sk.
(2) Komunikácia medzi zmluvnými stranami je štandardne uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
(3) V prípade, ak je zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
(4) Na vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona o elektronickom obchode, zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku, zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
(5) Zmena obrázkov a informácií vyhradená:
a) zobrazené obrázky tovarov môžu byť ilustračné a nemusia sa úplne zhodovať so skutočnosťou;
b) v opisoch tovarov a služieb sa môžu vyskytnúť chyby a neúplné informácie;
c) dostupnosť uvedená na stránke nemusí znamenať skutočnú reálnu dostupnosť vybraného tovaru;
d) ceny tovarov sa môžu v čase meniť, preto si predávajúci vyhradzuje právo na zmenu ceny, o ktorej však zákazníka vopred upozorní formou e-mailu pri konkrétnej objednávke.
V Bratislave, dňa 01.07.2024